S-a inventat televizorul care te lasă rece

Pe mine mă lasă rece expoziția CES 2013 de la Las Vegas, unde au fost prezentate cele mai teribile televizoare care pot fi controlate cu mintea cu trupul și chiar […]

Pe mine mă lasă rece expoziția CES 2013 de la Las Vegas, unde au fost prezentate cele mai teribile televizoare care pot fi controlate cu mintea cu trupul și chiar cu sufletul.

L-am văzut pe Gheorghe Buhnici, reporter ProTV, experimentând noile tehnologii, dar n-am fost deloc impresionat, repet. Noi, și nu de ieri, de azi, în România, avem capacitatea de a crea lucruri mult mai sofisticate și mai apropiate de nevoile imediate ale omului. S-o luăm pe rând: Brain Wave TV este televizorul pe care-l poți controla cu mintea. Pui pe cap o cască specială, te concentrezi puțin, și mingea de pe ecran se ridică puțin și apoi cade. Chestia asta o făcea și bătrânul Yoda din Războiul Stelelor, prin anii 80, când ridica o navetă spațială dintr-o mlaștină. Eram copil, și nici atunci nu mi se părea mare scofală. Vă mai aduceți aminte, imediat după 90, când la un post tv a apărut Mudava, candidând la Președinție și ne-a rugat pe toți telespectatorii să ne concentrăm în fața micilor ecrane? Mă, ce m-am mai concentrat atunci!

Noi am deținut în premieră mondială „televizoru` care a mințit poporu`”, după ce am făcut revoluție și i-am dat jos pe Ceaușești, tot cu televizorul. Bătrânele Rubin102, Saturn sau Venus HS și-au făcut cu brio treaba. Avem la ora actuală televizorul care „teleportează” populația în punctele cheie ale țării, Piața Universității sau în poarta Crematoriului Vitan-Bârzești.

Vision Control de la Haier este televizorul care poate fi controlat cu privirea. Te uiți și schimbi postul, te uiți și schimbi sonorul. Ce mare brânză! „TE UIȚI ȘI CÂȘTIGI” – Asta DA, televiziune!

„Televizoarele UltraHD sunt atât de performante încât atunci când le privești ai impresia că te uiți pe fereastră” – spun cei de la Pro. Așa adăuga că fereastra de la Qfort trebuie să fie larg deschisă sau să fie spălată cu Clin sau Ajax, pentru ca reclama mascată să fie completă.

În sfârșit, o nouă tehnologie este cea multiview, cea prin care doi telespectatori distincți se uită la același ecran și văd imagini diferite. Spre exemplu, eu mă benoclez la Striblea, în timp ce soția îl urmărește pe Hose Armando. Da` unu` la care să ne uităm toți trei concomitent n-aveți? Pentru că vrea și fiul meu să-l vadă pe „Ben 10”.

Răzvan Mateescu

Comments

comments

Despre admin

Editura MATEESCU a luat fiinţă în luna august a anului 2008 din iniţiativa a doi jurnalişti bucureşteni, Dana Fodor și Răzvan Mateescu care au lucrat ca reporteri speciali în cadrul mai multor cotidiene centrale şi reviste. Aceştia vor să împărtăşească publicului larg câte puţin din experienţa lor de aproape două decenii pe tărâmul presei scrise.