(Ne)dreptate pentru victimele accidentelor rutiere

Se numește Cornelia Galavan și, de când a lovit-o o mașină, în urmă cu 15 ani, merge în cârje. Fiecare pas o doare, fiecare clipă e un chin. Iată mai […]

Se numește Cornelia Galavan și, de când a lovit-o o mașină, în urmă cu 15 ani, merge în cârje. Fiecare pas o doare, fiecare clipă e un chin. Iată mai jos și scrisoarea pe care am primit-o de la dumneaei:

Protest în cârje

„Mă bucur ca ati auzit de proiectul „Lacrima Rutiera” proiect considerat unicat in Europa si in lume pentru ca nu este initiat si organizat de o fundatie, asociatie sau organizatie, ci de o victima a unei tragedii rutiere, ramasa, infirma, in carje. Am urmarit dramele multor victime ale accidentelor rutiere, iar durerile acestora si ale familiilor celor decedati au fost adaugate sufleteste propriei tragedii. Așa am urmarit si tristul eveniment in care au decedat si cei trei tineri Cristian Nemescu, Andrei Toncu si Dumitru Arustei, comemorandu-i si la Podul Eroilor, locul teribilului accident. Si acum am in fata ochilor imaginea familiei taximetristului, Dumitru, distrusa de durere. Toti ai lui au plecat de la IML la Manastirea Cernica, insotiti de un cortegiu format de sute de taximetre, colegi de serviciu a defunctului…

Din păcate subiectul este foarte amplu si cuprinde mai multe segmente, de la tragedia accidentului la faza de corupție si abuzuri comise în faza de cercetare penala, care, din cauza unei expertize false ascunsa de procurori pentru musamalizarea dosarului, a generat in „malaxorul” justitiei  zeci de procese penale si civile timp de 15 ani, cu efecte mai grave decat accidentul propriu-zis. Acest fapt m-a facut sa lupt impotriva coruptiei, in solutionarea tragediilor rutiere, in care autorii sunt favorizati, iar victimele sunt umilite. Toata aceasta lupta inegala cu un sistem in care, intre spitale si instante judecatoresti, am cunoscut zeci de victime si familii ale celor decedati, ajungand din victime ale accidentelor, victime ale magistratilor si a unei justitii inechitabile, au stat la baza implicarii in actiuni protestatare oficiale cu alte victime, si a initierii si organizarii in premiera a proiectului „Lacrima Rutieră”. Există foarte multe materiale, dosare, documente, inregistrari, fotografii si inregistrari video acumulate in cei 15 ani, cum ar fi protestul oficial din fata Guvernului pe 01.01.2001, protestul din fata CSM., protestul din fata Ministerului de Justitie si a Parchetului General, fotografii si inregistrari audio in cazul expertului judiciar tehnic auto (care mentiona ca m-am aruncat in spatele masinii care m-a lovit, cu 14km/ora) care a fost condamnat penal in premiera in justitia romana, iar procurorul, in loc sa fie sanctionat, a fost promovat adjunctul lui Morar la DNA.

Sunt 15 ani de coșmar si de lupta si implicare, de infirmitate, de chinuri fizice, de umilinta si calcarea demnitatii in picioare, de nopti nedormite si de multe lacrimi. Acum regret ca am avut incredere in justitie, justitia care mi-a distrus viata. Mai bine muream in accidentul rutier! Tragedia accidentului meu din pacate nu este singulara, ea fiind amplificata in mii si mii de cazuri, singulara estea atitudinea si lupta mea care a incerca sa schimbe ceva in aceasta societate. Imoralitatea si coruptia macina de 23 ani toate institutiile statului „puse in slujba cetateanului”.

Cornelia Galavan

Comments

comments

Despre admin

Editura MATEESCU a luat fiinţă în luna august a anului 2008 din iniţiativa a doi jurnalişti bucureşteni, Dana Fodor și Răzvan Mateescu care au lucrat ca reporteri speciali în cadrul mai multor cotidiene centrale şi reviste. Aceştia vor să împărtăşească publicului larg câte puţin din experienţa lor de aproape două decenii pe tărâmul presei scrise.